close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מקום לברית

מערכת שורשה שבט, תשעה25/01/2015

כמה נקודות שיכולות לסייע בבחירה נכונה של מקום לברית המתאים לכם

תגיות:
ישנם אירועים בחיים שהם בעלי משמעות מיוחדת במינה. ברית היא, ללא ספק, אחד מהאירועים המרגשים ורבי המשמעות בחייהם של הורים צעירים (וגם צעירים פחות) ושל כל בני המשפחה. ציון הכנסת הרך הנולד בבריתו של אברהם אבינו נעשה לרוב במסגרת משפחתית ועם מוזמנים נוספים ויש חשיבות לבחירה במקום מתאים.

בסקירה הנוכחית נדון בכמה נקודות שיכולות לסייע בבחירה נכונה של מקום לברית המתאים. בין היתר נדון בסגנון האולם ובגודלו, במיקום הנכון, תפריט וסגנון הגשה ועוד.

אלגנטי ומכובד
מרבית הציבור בישראל מעדיף לקיים את מצוות המילה באולם אירועים, באירוע מכובד ואלגנטי. בתוך כך, קל להבין מדוע חשוב למצוא את האולם הנכון, שיקרין את האווירה הנכונה. עבור מרבית הציבור, לא קיימת נטייה להפריז בפאר והדר מוגזמים. מאידך, גם לא נכון לבחור מקום שיראה פשוט מדי או כזה שנמצא בסביבה לא נאותה.

מיקום ומספר המוזמנים
בחיפוש אחר המקום הנכון יש להתייחס, מלבד המראה האלגנטי והמסודר גם למיקום ולגודל של האולם. ישנם אולמות שמיועדים מעצם טבעם לאירועים קטנים בלבד. לעומת זאת, ישנם מקומות אחרים שמיועדים לאירועים גדולים ורבי משתתפים. בנוסף, יש כמובן מקומות בגדלי ביניים ויש גם אולמות גדולים שניתן להפוך לאינטימיים יותר, תוך שימוש במחיצות ובקישוטים שונים ותוך סידור נכון של השולחנות לאורחים.

חשוב לזכור שאת המיקום כדאי לבחור תוך כדי תכנון רשימת המוזמנים. על פי רוב, מקובל להעדיף אולם שנמצא באזור מרכזי וקל לגישה, עבור חלק הארי של המוזמנים. במידה ויש כאלה שמתקשים בהגעה, כדאי לשקול אפשרות של הסעה מסודרת.

תפריט איכותי וכשר
מקדמת דנא נהוג לציין אירועים חשובים ומשמחים בסעודה ובמשתה. גם את ציון מצוות ברית המילה נהוג ללוות באכילה ובשתייה. לכן, כאשר בוחרים את המקום המתאים, יש לשים לב לאפשרויות השונות של בניית התפריט וכמובן גם לאפשרויות הגשת המזון.

ישנים הסבורים שכיבוד קל הינו מספיק. אחרים סבורים שכדאי להציע למוזמנים ארוחה של ממש. בין כך ובין כך, כדאי לבדוק מראש האם המקום מציע שירות של הסעדה מספקת, עם כשרות כנדרש. חלק מהמקומות משתפים פעולה עם ספקים חיצוניים ללקוחות שמעוניינים בכך. בנוסף, חשוב להחליט מראש האם מעדיפים הגשה לשולחנות או סגנון של הגשה עצמית ("בופה").

תקציב שפוי
הנקודה האחרונה שנזכיר בהקשר של בחירה במקום לברית היא תכנון התקציב. בואו לעולם של ילד, בשעה טובה, כרוך בלא מעט הוצאות. אין ספק שישנן משפחות בעלות אמצעים ויש כאלו שחיות בצניעות ולכן, לא ניתן להמליץ על תקציב לאירוע שיתאים לכולם. עם זאת, לא תהיה זו טעות להמליץ לבחור בכיוון של תקציב שפוי.

כיום, ניתן בהחלט למצוא מקומות רבים, בכל רחבי הארץ. המבחר הגדול מאפשר לבדוק ולהשוות, לחפש וגם למצוא את המקום הטוב ביותר, עם האווירה המתאימה, הסגנון הראוי, התפריט המתאים והמחיר ההגיוני.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה